1.a) Contul de Acces la Serviciile IT FEAA este creat de către Biroul Server Rețea FEAA, după următorul algoritm:
- Numele de utilizator: matricolul@feaa.uaic.ro (cu exceptia Elearning/Moodle și a Bibliotecii, vezi detalii mai jos!)
- Parola (fără diacritice):
- Primele două litere din numele de familie (!din certificatul de naștere), prima fiind majusculă
- ultimele două cifre din Codul Numeric Personal
- de două ori caracterul . (punct)
- primele două cifre din Codul Numeric Personal
1.b) Exemplu:
- Să presupunem că vă numiţi Pălescu Elena, matricol 310440601RSL181158, cnp 2120303123456
- Va autentificati cu:
- Nume de utilizator în formatul matricol@feaa.uaic.ro (in cazul nostru, 310440601RSL181158@feaa.uaic.ro)
- Parola:
- Primele două litere din numele de familie, prima fiind majusculă (fără diacritice!): Pa
- apoi ultimele două cifre din Codul Numeric Personal: 56
- caracterul . (punct)
- din nou caracterul . (punct)
- primele două cifre din Codul Numeric Personal: 21
- Pe exemplul nostru parola este Pa56..21
1.c) Nu merge/Nu mai știți Parola?
- Trimiteti un email la parole@feaa.uaic.ro cu urmatoarele informatii:
- Numele și prenumele de student
- Matricolul
- CNPul
- La ce sunteti inmatriculat(ă)
1.d) În atenția absolvenților
- Conform regulamentelor în vigoare, studenților care au absolvit, s-au retras sau au fost exmatriculați li s-a șters contul. Pentru recrearea acestuia trimiteti un email la parole@feaa.uaic.ro cu urmatoarele informatii:
- Numele și prenumele de student
- Matricolul
- CNPul
- De ce aveți nevoie de cont
2. La ce aveți acces: - 2.a) Calculatoare în laboratoare și Biblioteca FEAA:
- Contul de acces: matricol@feaa.uaic.ro
- Probleme cu Accesul?
- Dacă aveți altă problemă decât numele de utilizator și parola, solicitați asistență la Biroul Server Rețea (sala B330A)
- 2.b) Portalul FEAA:
- 2.c) Site-ul de Elearning (Moodle): [după 5 octombrie]
- Link: elearning.feaa.uaic.ro
- Contul de acces: matricol (!fără @feaa.uaic.ro!)
- Probleme cu Moodle? Trimiteti email la elearning@feaa.uaic.ro
- 2.d) Biblioteca online FEAA:
- În anul universitar 2024-2025 site-ul bibliotecii online este oprit.
- Informații despre activitatea bibliotecii offline găsiți pe pagina dedicată de pe Portal:
- programul
- lista cărților care pot fi solicitate în format electronic
- Solicitările de carte se fac doar de pe adresa de mail FEAA.
- Contact: BibliotecaFEAA@uaic.ro
- 2.e) VPN FEAA: [după 2 octombrie]
- studentii pot primi acces pe baza de cerere motivata, in reteaua interna FEAA.
- Studentii de la disciplinele care se bazeaza pe VPN au deja instructiuni pe pagina dedicata de pe Portal
- Probleme cu VPN-ul? Trimiteti email la server@feaa.uaic.ro
- acest serviciu nu mai este oferit studentilor decât în cazuri excepționale, fiind înlocuit de noul serviciu de email @student.uaic.ro, la nivel de Universitate (detalii în dreapta, 4.b)
- Adresa de contact pentru probleme legate de acest subiect este server@feaa.uaic.ro
| 3.a) Contul de Acces la Serviciile IT ale UAIC: este creat de Direcția Comunicaţii Digitale, Statistică și Informatizare a Universității. Acest cont are forma prenume.nume@student.uaic.ro (cu exceptia ESIMS, vezi detalii mai jos)
- Informații despre conturile @student.uaic.ro sunt oferite aici, ca parte a paginii centralizate cu informații despre Teams
- O parte dintre studenți au deja un cont @student.uaic.ro din anii anteriori (creat pentru internet in camin, sau pentru acces la Eduroam, de exemplu). Ei vor utiliza in continuare respectivul cont.
- Cadrele didactice (inclusiv cadrele didactice asociate) fie au deja adresa de email @uaic.ro, fie trebuie să și-o creeze folosind instrucțiunile de aici.
3.b) Numele de utilizator și Parola sunt primite prin SMS/pe email folosind informațiile de contact din Baza de date. 3.c) Probleme cu Contul, Parola link-ul de confirmare primit în mesaj?
- Aveți câteva formulare care să vă ajute să vă verificați sau recuperați contul pe site-ul DCDSI-ului (sub banda roșie)
- Folositi formularul de aici pentru a genera un PIN pe care sa-l primiti prin SMS sau email:
- Cand primiti PINul mergeti aici si completati formularul de resetare a parolei
- Biroul Server FEAA *nu* are acces la aceste conturi. Dacă aveți probleme insistăm să citiți informațiile de aici, aveți inclusiv date de contact
3.d) În atenția absolvenților
- Conform regulamentelor în vigoare la nivelul DCDSI, absolvenții facultăților nu mai primesc cont @student.uaic.ro. Ca urmare, absolvenții care doresc acces la Teams pentru, de exemplu, a ține legătura cu îndrumătorii de licență/disertație, vor contacta cadrele didactice, care, la rândul lor, vor contacta Biroul Server Rețea pentru înrolare ca utilizator extern pe clasele aferente îndrumărilor.
4. La ce aveți acces: - 4.a) Site-ul de cursuri on line (Teams):
- Link: https://teams.microsoft.com (sau aplicația Teams)
- Contul de acces
- studenti: ContulPrimitDeLaDCD@studenti.uaic.ro
- profesori: NumeleDeUtilizator@staff.uaic.ro (!nu @uaic.ro)
- Referitor la Inrolare
- Studenți cu regim "normal": se face automat
- Studenți la discipline restante: se face automat, pe baza datelor din formularul de inscriere la refacere (dupa aprobare).
- Studenți reînmatriculați: se face automat, atunci după ce primiți Contul de Acces pe Servere
- Studenți care mai trebuie să susțină examene de licență/disertație: această categorie de studenți nu poate primi cont @student.uaic.ro. Înrolarea acestei categorii de utilizatori pe clase se face la cererea profesorilor îndrumători
- Probleme cu contul de Teams?
- Aveți câteva formulare care să vă ajute să vă verificați sau recuperați contul pe site-ul DCDSI-ului (sub banda roșie)
- Folositi formularul de aici pentru a genera un PIN pe care sa-l primiti prin SMS sau email:
- Cand primiti PINul mergeti aici si completati formularul de resetare a parolei
- Probleme cu clasele?
- Deoarece nu s-au terminat de creat conturile de studenți/profesori, încă nu au început înrolările; clasele sunt create, pur și simplu nu le vedeți (încă).
- Trimiteti email la server@feaa.uaic.ro
- 4.b) Mail UAIC:
- Toate informațiile sunt centralizate aici
- 4.c) Software cu licență:
- Link: https://office.com (sau aplicația Teams)
- Contul de acces
- studenti: ContulPrimitDeLaDCD@studenti.uaic.ro
- profesori: NumeleDeUtilizator@staff.uaic.ro (!nu @uaic.ro)
- Tutorial: aici, luând în calcul informațiile de mai sus despre cont
- 4.d) Rețeaua Wireless la care studenții și profesorii se pot conecta în FEAA se numește Eduroam.
- Contul de acces
- studenti: ContulPrimitDeLaDCD@studenti.uaic.ro
- profesori: NumeleDeUtilizator@uaic.ro sau, dupa caz @staff.uaic.ro
- Instrucțiuni de conectare: sunt centralizate aici. Mentionam că, în funcție de sistemul de operare, este posibil să vi se ceară să descărcați și să instalați un certificat de securitate (urmați instrucțiunile de pe ecran). Pentru sistemul de operare Android, un rezumat al setarilor ar fi: EAP Method: TTLS | CA Certificate: Use System Certificate | Online Certificate Status: don’t validate | Domain: uaic.ro (sau student.uaic.ro, sau staff.uaic.ro) | More settings | Phase 2 authentication: PAP | Anonymous Identity
- Atentie! Tot traficul în rețeaua Eduroam este monitorizat și jurnalizat. Aveți grijă la ce aplicații rulați pe laptopuri când vă conectați (mai ales torrente)
- 4.e) ESIMS Mai mult decat un catalog electronic al Universității, acest site centralizează toate informațiile despre activitatea didactică a unui student, inclusiv taxe, incadrare în grupă, etc.
- ESIMS (cunoscut si ca SIMSWEB) este gestionat la nivel de Universitate, ca urmare asistența tehnică nu este asigurată de Server Rețea FEAA. Instrucţiuni de utilizare: Click aici
- Înainte de orice altceva: V-aţi făcut cont? Dacă Nu, creaţi-vă! Nu e ca pe Portal, unde contul vă e gata creat.
Întrebări frecvente:
- De ce nu ma pot conecta la ESIMS? Conturile nefolosite timp de 6 luni sunt sterse in mod automat. In acest caz trebuie sa creati contul din nou
- Ce fac dacă am uitat parola de la ESIMS? Daca ati uitat parola atunci trebuie sa resetati contul. Acest lucru se face in urmatorul mod: pasul 1 este sa blocati contul prin introducerea de 10 ori a unei parole gresite; pasul 2 este sa asteptati 30 de minute dupa care contul blocat este sters in mod automat; pasul 3 este sa creati din nou contul folosind numarul matricol personal.
- De ce nu imi apare o notă în ESIMS, deși colegilor le-a apărut? Căutați pagina cu note din ESIMS un buton Remove. Daca il găsiți, apăsați-l. Dacă nu îl găsiți (sau după ce l-ați apăsat), găsiți butonul Create and Connect și apăsați-l. Dacă nici acum nu apare, găsiți pe Portal lista studenților care nu intră în sesiune din cauza taxelor restante. Daca sunteți pe lista respectivă (și ați achitat), depuneți o Contestație Administrativă. Dacă nu sunteți pe listă, contactati secretariatul.
- Dacă îmi apare o notă greșită pe ESIMS? Luați legătura cât mai repede cu secretariatul departamentului de care ține respectiva disciplină. Dacă e o problemă cu notele la Finanțe, Monedă și Administrație publică, Management, Marketing și Administrarea afacerilor , persoana de contact este Mihaela Ignat, la sala B425. Dacă e o problemă cu note la Economie și Relații internaționale, Contabilitate, Informatică economică și Statistică, persoana de contact este Cristina Joldescu la sala B423. În general, dacă este o problemă cu o notă la ID, luați legătura cu secretariatul ID la sala B406, tel. 0232-201419
- Dacă mă pot conecta pe ESIMS dar nu îmi apare nimic/nu mi s-au actualizat informațiile ? Vedeți pe pagină dacă aveți un buton Remove. Daca il găsiți, apăsați-l. Dacă nu îl găsiți (sau după ce l-ați apăsat), găsiți butonul Create and Connect și apăsați-l. Dacă, totuși, nici așa nu vă apar datele, vedeți mai jos cine se ocupa de ESIMS.
- De ce nu imi apare chitanta de plata a taxei de scolarizare pe ESIMS? Pe ESIMS se înregistreaza numai taxele de scolarizare. Taxele de refacere sau alte taxe sunt gestionate la secretariat. Taxele de scolarizare platite online se inregistreaza a doua zi. Taxele de scolarizare platite la BRD se inregistreaza in aproximativ o saptamana. Taxele de scolarizare platite prin ordin de plata sau mandat postal se inregistreaza in aproximativ doua saptamani. Daca observati ca s-au depasit termenele de mai sus, atunci trebuie sa contactati secretariatul.
- Si totusi, cine se ocupa de ESIMS? Platforma ESIMS este gestionată la nivel de Universitate de Direcția Comunicații Digitale, Statistica si Informatizare a Universitatii. Sediul lor este in spatele FEAA (iesirea din holul central, pe langa scari) in cladirea centrului "Pas cu Pas" (intrarea din spate, pe lângă barieră). Ei se ocupa de aplicatie (conturi, mentenanta), nu de note si taxe. Introducerea notelor în ESIMS este gestionata de Baza de Date FEAA (dar dânșii doar actualizează informații, nu dau detalii despre note și situații; pentru asta contactați Secretariatul)
|